Egyénített és profi honlapszöveg = versenyképesebb honlap

Belép a vásárló az üzletedbe, azaz honlapodra: rendelne, tájékozódna vagy szeretne jobban megismerkedni veled. Ám ekkor Te, vagyis az eladó, kinyitja a száját, és a látogató 3 másodpercen belül elmenekül. Mert...

ELMEGY, ahelyett, hogy rendelne, tovább időzne nálad vagy ha csak benyomást akart szerezni, egy kedvezőt kapna.
ELMEGY, anélkül, hogy vissza akarna jönni vagy ajánlana másoknak!

Időt, pénzt, energiát, stratégiát, egyebeket szánsz arra, hogy honlapodat megtalálja a célcsoportod, aztán elűzöd őket. Hm.

Mit tehet a honlap profin megírt szövege a vállalkozásodért?

  • megnövelheti a honlapon töltött időt
  • gyakoribb visszatérésre ösztönözhet
  • gyorsabban vásárlásra/rendelésre/kapcsolatfelvételre ösztökélhet
  • vonzóbbá teszi célcsoportod számára a márkádat/cégedet
  • a versenytársaktól való megkülönböztethetőséget növeli, ezáltal versenyképesebbé teszi a honlapodat

Mit kapsz tőlünk?

  • hatékony és egyénített honlapszöveget: ügyfeleink elégedettségi mutatója 97% (lekopogjuk)
  • gyors és rendszeres tartalomfrissítést  – sokéves újságírói rutinnal
  • kreatív megoldásokat: 9 kreatív díj a tarsolyunkban
  • versenyképes szöveget versenyképes áron
  • választást a virtuális vagy személyes találkozás között, illetve ezek kombinációit

Milyen a rossz honlapszöveg?


Nézd meg itt a tipikus hibákat!


A ráismerést kövesse a felismerés: szövegügyben tenni kéne már valamit...

Cunamiszöveg

Ezzel a szöveggel legtöbbször nem is az a baj, hogy locsi-fecsi vagy hosszú, hanem a strukturálatlanság. Az ömlesztett szavak első hulláma láttán a látogató pánikszerűen elmenekül, és megfogadja, hogy soha többé nem tér vissza. A kiemelésekkel, tömbösítésekkel tagolt, feszes sodrású szöveg ellenben kellemes szörfölésre csábít.

 

Robotszöveg

A keresésoptimalizálás lenyűgözően hatékony, de ha rosszul alkalmazod az eredményeket, lélektelen és robotikus szöveggel találkozik a látogató. Aki az előző oldalon, amely a konkurencia honlapja volt, majdnem szó szerint ugyanezzel a szöveggel találkozott, mert ugye ők is optimalizáltak, és roppant hasonló táblázatot kaptak a szakértőktől.

 

Anorexiás szöveg

A szöveg olyannyira sovány, hogy szinte nincs is. Útmutató a képekhez, linkekhez, egy-két szavas kurta utasítások – és kész. Némely üzletágban ennél nem is kell több, de nagyon kevés olyan honlap létezik, amelyen ne lendítene egy kicsivel több vagy valamivel egyénibb, csábítóbb szöveg.

 

Mitesszeres szöveg

Mint szexi női arcot a pici fekete pöttyök, úgy csúfítják el az egyébként jó szöveget a helyesírási, nyelvhelyességi és stiláris hibák. Nem elég a helyesírás-ellenőrző programot rászabadítani a szövegre, mert az sok mindent nem szűr ki. Örömhír: egy jó korrektor gyorsan és olcsón eltünteti a kis csúfságokat.

 

Állkapocs-erősítő szöveg

Ne szépítsük: a szöveg unalmas. Az egyik leggyakoribb és egyben leglátogatótaszítóbb hiba a honlapszövegeknél. Sokszor párosul az itt felsorolt többi probléma egyikével, az együttes hatás pedig garantáltan pánikszerű menekülésre készteti a látogatót.

 

Kódtévesztő szöveg

Némely vállalkozás rosszul értelmezi a szakértői pozicionálást: ha a látogató nem érti a honlap nyelvezetét, rögtön továbbáll, hogy inkább máshol tájékozódjék. A célcsoport tudására, érdeklődésére és nyelvi műveltségére kell kódolni a szöveget, a szakmai hitelesség elvesztése nélkül. Érzékeny egyensúlyozási gyakorlat, de másképp nem megy.

 

Hullafoltos szöveg

A honlap szövege valamikor élő volt. Az interneten azonban napok, sőt órák alatt idejétmúlttá válnak az információk, így frissítés hiányában a szöveg elevensége alábbhagy, egyre jobban megmerevedik, és pár hét alatt már ki is ütköznek a hullafoltok (elavult információk). Az újjáélesztés szerencsére nem nehéz: folyamatosan feltöltött, izgalmas tartalmak kellenek hozzá.

 

Amatőr szöveg

Ez a honlapszöveg több tipikus hibát is tartalmazhat, de mindegyik egy okra vezethető vissza. Látszik, hogy a weboldal készítésénél nagy gondot fordítottak a struktúrára, programozásra, grafikára, sőt marketingre. Jellemző, hogy komoly online szakértőket vontak be. A szöveg azonban nem volt fókuszban: a honlap készítője, az adott szakmában járatos kolléga, a pergő nyelvű titkárnő vagy más írta meg – de nem szövegíró. És ez átsüt a mondatokon, sokszor éppen azért, mert sok vonatkozásban a honlap tényleg profi.

 

Androgün szöveg

Másképp kell szólnod a férfiakhoz, másképp a nőkhöz. Az előbbiek sokkal jobban kedvelik a lényegre törő nyelvhasználatot (csínján a jelzőkkel!), a nők nem bánják, sőt szeretik a „körítést”, a megértő és motiváló hozzáállást. Ha vállalkozásod célcsoportja erős nembeli eltolódást mutat, erre feltétlenül gondolnod kell! Az androgün szöveghasználat még a kisebb baj, mert nem-semleges. Ám ha nőkhöz beszélsz úgy, ahogy a férfiakhoz kellene, vagy fordítva, a látogatók nem sok időt fognak tölteni a honlapodon.

 

Masszaszöveg

A honlap szövege tartalmában és stílusában nem igazán különbözik a versenytársakétól. Ha az üzlet 100 %-on pörög, emiatt nem fogsz éjjel álmatlanul hánykolódni. De ha a versenyhelyzet kiéleződik, életbe vágóan fontossá válik, hogy a te oldalad más – jobb – legyen, mint a többieké!


 

 

 

 

A honlap tulajdonosa a Horecadi Bt. – Bejegyezve: 1997.10.02. – Cg. 13-06-056140 – Adósz.: 28687588-3-13 - Th.: 2120 Dunakeszi, Katona J. u. 36/B. – Telefon: +36 20 3607712